رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

بهینه سازی سفر اربعین نیازمند تشکیل قرارگاهی در ایران و عراق | قرار نیست تعداد زائران کم شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: هماهنگی‌ها برای مدیریت راهپیمایی بزرگ اربعین باید در طول سال انجام شود، نه اینکه مقطعی باشد.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۷۴

محمد صالح جوکار با اشاره به وجود مشکلات در مدیریت سفر اربعین به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اربعین موضوعی نیست که در مقطعی از زمان درباره آن مدیریت و برنامه ریزی کرد بلکه باید این مساله در طول سال به صورت یک وضعیت پیوسته مورد توجه گیرد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت شایسته رخداد اربعین نیازمند تفاهم نامه و توافقنامه با طرف عراقی هستیم تصریح کرد:  معتقدم برای برنامه ریزی بهتر در این زمینه قرارگاهی دائمی هم در عراق و هم در ایران تشیکل شود و دو طرف تفاهم نامه‌ای را امضا کنند و اگر چنین اتفاقی شکل نگیرد طبیعی است که با اتفاقاتی مثل ازدجام حجم عظیمی از مشتاقان روبرو می شویم که در پشت پایانه‌های مرزی دچار مشکل می شوند.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی به کمبود امکانات مرزی اشاره کرد و گفت: در مبادی خروجی کشور باید به مساله وجود پارکینگ مرکزی و نحوه خروج زائران از مرزها توجه شود. به هر حال موضوع سفر اربعین رخدادی دائمی است و اساسا انتظار نمی رود که از تعداد زائران کم شود. بنابراین برای سالهای آتی باید آمادگی لازم فراهم شود.

او با انتقاد از اوضاع مرزها خاطرنشان کرد: اگر پیش‌بینی مسائل شود و پایانه های مرزی مجهز شودند و سیستم ها به پارکینگ مرکزی تجهیز باشند و از آن طرف در کشورها قرارگاهی که تشکیل می شود اقدامات لازم را انجام بدهد کمتر دچار مشکل می شویم و یقینا سال آینده قرار نیست که تعداد زائران کمتر شود و لذا آمادگی لازم را بایستی از هر جهتی برای سالهای آینده ایجاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها